Eksperiments "Mikroorganismi" 5. klasēm .
Piederumi: divi ar mizu novārīti kartupeļi, 2 stikla burkas, 2 marles vai plāna auduma drāniņas, diegs vai 2 gumijas.
Uzdevums:
- Rūpīgi izmazgā burkas ar ziepēm vai trauku mazgājamo līdzekli!
- Abus kartupeļus nomazgā!
- Izvāri abus kartupeļus un atdzesē!
- Nolobi vienu kartupeli ar nenomazgātām rokām! Ja ir tīras rokas, vari tās sasmērēt gar netītu solu vai grīdu!
- Ieliec kartupeli burkā un apsien ap burkas kakliņu marli vai auduma drāniņu!
- Rūpīgi nomazgā rokas ar ziepēm! Nomizo otru kartupeli ar nomazgātām rokām!
- Ieliec kartupeli burkā un apsien ap burkas kakliņu marli vai auduma drāniņu!
- Novieto abas burkas ar kartupeļiem siltā vietā, piemēram radiatoru tuvumā!
- Pēc 4-7 dienām novēro, kādi izskatās abi kartupeļi!
- Pēc eksperimenta kartupeļus nevajag ņemt rokās!
- Eksperimenta rezultātu atnes uz skolu, esi uzmanīgs ar stikla burkām un nenoņem nost marles vai auduma pārsēju!
Piederumi: divi ar mizu novārīti kartupeļi, 2 stikla burkas, 2 marles vai plāna auduma drāniņas, diegs vai 2 gumijas.
Uzdevums:
- Rūpīgi izmazgā burkas ar ziepēm vai trauku mazgājamo līdzekli!
- Abus kartupeļus nomazgā!
- Izvāri abus kartupeļus un atdzesē!
- Nolobi vienu kartupeli ar nenomazgātām rokām! Ja ir tīras rokas, vari tās sasmērēt gar netītu solu vai grīdu!
- Ieliec kartupeli burkā un apsien ap burkas kakliņu marli vai auduma drāniņu!
- Rūpīgi nomazgā rokas ar ziepēm! Nomizo otru kartupeli ar nomazgātām rokām!
- Ieliec kartupeli burkā un apsien ap burkas kakliņu marli vai auduma drāniņu!
- Novieto abas burkas ar kartupeļiem siltā vietā, piemēram radiatoru tuvumā!
- Pēc 4-7 dienām novēro, kādi izskatās abi kartupeļi!
- Pēc eksperimenta kartupeļus nevajag ņemt rokās!
- Eksperimenta rezultātu atnes uz skolu, esi uzmanīgs ar stikla burkām un nenoņem nost marles vai auduma pārsēju!
5. klases pārliecinājās praktiski par pelējumsēnes rašanos!
Pelējumsēne uz maizes |
![]() |
Pelējumsēne mikroskopā |
Eksperiments "Sāls iegūšana no sāls šķīduma."
Eksperimenta kritēriji: 1. Darbs tiks vērtēts ballēs.
2. Darbs jāveic PowerPoint programmā.
3. Eksperiments jāfiksē fotogrāfijās.
4. Jāievēro darba kultūra, pareizrakstība, pareizi dabaszinības jēdzieni.
5. Darbs jāiesūta e-klases epastā (Indra Bite) .š.g. 13.aprīlī ( neattaisnotu iemeslu dēļ, nenodotā darba vērtējums tiek samazināts).
Eksperimenta apraksts mācību grāmatā 95.lpp.
Darba noformējuma paraugs
Virsraksts
Virsraksts
Hipotēze..................................................................
Darba piederumi .....................................................
Darba gaita ..............................................................
Eksperiments ............................................................
Secinājumi ................................................................
Atbildi uz jautājumiem!
1. Vērojums ar lupu (izskats, agregātstāvoklis, krāsa un c. ).
2. Kāpēc sāls kristāli trauka centrā ir lielāki, bet gar trauka malām un aiz tā, smalkāki?
3. Iegūtos sāls kristālus, šai eksperimentā, drīkst lietot uzturā?
Atbildi uz jautājumiem!
1. Vērojums ar lupu (izskats, agregātstāvoklis, krāsa un c. ).
2. Kāpēc sāls kristāli trauka centrā ir lielāki, bet gar trauka malām un aiz tā, smalkāki?
3. Iegūtos sāls kristālus, šai eksperimentā, drīkst lietot uzturā?
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru