Pētnieciskā darbība

Eksperiments "Mikroorganismi" 5. klasēm .

Piederumi: divi ar mizu novārīti kartupeļi, 2 stikla burkas, 2 marles vai plāna auduma drāniņas, diegs vai 2 gumijas.

Uzdevums:

  • Rūpīgi izmazgā burkas ar ziepēm vai trauku mazgājamo līdzekli!
  • Abus kartupeļus nomazgā!
  • Izvāri abus kartupeļus un atdzesē!
  • Nolobi vienu kartupeli ar nenomazgātām rokām! Ja ir tīras rokas, vari tās sasmērēt gar netītu solu vai grīdu!
  • Ieliec kartupeli burkā un apsien ap burkas kakliņu marli vai auduma drāniņu!
  • Rūpīgi nomazgā rokas ar ziepēm! Nomizo otru kartupeli ar nomazgātām rokām!
  • Ieliec kartupeli burkā un apsien ap burkas kakliņu marli vai auduma drāniņu!
  • Novieto abas burkas ar kartupeļiem siltā vietā, piemēram radiatoru tuvumā!
  • Pēc 4-7 dienām novēro, kādi izskatās abi kartupeļi!
  • Pēc eksperimenta kartupeļus nevajag ņemt rokās!
  • Eksperimenta rezultātu atnes uz skolu, esi uzmanīgs ar stikla burkām un nenoņem nost marles vai auduma pārsēju!


5.  klases pārliecinājās praktiski par pelējumsēnes rašanos!

Pelējumsēne uz maizes

Pelējumsēne mikroskopā





Eksperiments "Sāls iegūšana no sāls šķīduma."
Eksperimenta kritēriji:
1. Darbs tiks vērtēts ballēs.
2. Darbs jāveic PowerPoint programmā.
3. Eksperiments jāfiksē fotogrāfijās.
4. Jāievēro darba kultūra, pareizrakstība, pareizi dabaszinības jēdzieni.
5. Darbs jāiesūta e-klases epastā (Indra Bite) .š.g. 13.aprīlī ( neattaisnotu iemeslu dēļ, nenodotā darba vērtējums tiek samazināts).

Eksperimenta apraksts mācību grāmatā  95.lpp. 


Darba noformējuma paraugs         
                                                                          Virsraksts
Hipotēze..................................................................
Darba piederumi .....................................................
Darba gaita ..............................................................
Eksperiments ............................................................
Secinājumi ................................................................

Atbildi uz jautājumiem!
1. Vērojums ar lupu (izskats, agregātstāvoklis, krāsa un c. ).
2. Kāpēc sāls kristāli trauka centrā ir lielāki, bet gar trauka malām un aiz tā, smalkāki?
3. Iegūtos sāls kristālus, šai eksperimentā, drīkst lietot uzturā?



Izpēti uzmanīgi !!!
Pētnieciskās darbības vērtēšana 


Projekta darbs. 

 Izlasi uzmanīgi! Pievērs uzmanību 8.,9., 10. punktam! 

Projekta norises kārtība 

 

Prezentācija sākumskolā "Gribu labi prezentēt !" 

Šajā filmā ir pastāstīts, ko svarīgi ir iegaumēt veidojot prezentāciju un uzstāšanos. (Mat. sagatavoja Rīgas 6. vsk.)  

Video 

 

 

Nav komentāru: